A megrendelések feldolgozása munkanapokon 08.00-16.30 óra közötti időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az 16.30 óra után, vagy munkaszüneti napon történik, az azt követő napon, illetve azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
A Szolgáltató Webshop weboldalon az egyes termékeknél feltünteti a várható szállítási határidőt.
Futárral történő kiszállítás választása esetén, a raktárkészleten lévő megrendelt termékek esetében az Eladó a megrendelés feldolgozását, klíma berendezés esetén a megrendelés visszaigazolását követő 5 munkanapon belül házhoz szállíttatja a terméket az egész ország területén.
A Szolgáltató a megrendelés feldolgozásáról, (klímaberendezés esetén a szerződés létrejöttéről is) illetve a küldemény feladásáról minden esetben e-mailban értesíti a Megrendelőt.
A raktárkészleten nem lévő megrendelt termékek esetében az Eladó emailben értesíti a Vevőt arról, hogy a megrendelt termék nincs raktáron, valamint a várható érkezés idejéről. Amennyiben a Vevő részére az így felajánlott teljesítési idő nem elfogadható, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni. Ebben az esetben sem a Vevőt sem az Eladót semmilyen további kötelezettség nem terheli a szerződéssel kapcsolatban. Ebben az esetben az Eladó a Vevő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül köteles visszatéríteni.
A szerződés teljesítésének helye a Vevő által választott átvételi módtól függően az alábbiak szerint alakul:
Futárral történő kiszállítás esetén a teljesítés a Vevő, vagy az általa kijelölt harmadik személy részére történő átadással történik. Vevő köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt az Eladónak nem áll módjában elfogadni. Futárral történő kiszállítás esetén az Eladó nem köteles a terméket üzembe helyezni, az üzembe helyezés a Vevő kötelezettsége és az üzembe helyezés a vevő felelősségére és kockázatára történik.
Eladó felhívja a Vevő figyelmét arra, hogy amennyiben az eladó vállalkozás és a Vevő pedig fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.
Eladó felhívja a Vevő figyelmét arra, hogy amennyiben az eladó vállalkozás és a vevő pedig fogyasztó, a felek eltérő megállapodásának hiányában, az Eladó a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a vevő rendelkezésére bocsátani a dolgot.
Eladó felhívja a Vevő figyelmét arra, hogy az Eladókésedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.
Eladó felhívja a Vevő figyelmét arra, hogy a Vevő póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha a) az Eladó a szerződés teljesítését megtagadta; vagy b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
Amennyiben a Vevő személyes átvétel lehetőségét választja és a terméket az Eladónak az átvétel lehetőségéről szóló tájékoztatását követő 30 napon belül nem veszi át, úgy a szerződés megszűnik. Ebben az esetben az Eladó a Vevő által fizetett összeget a szerződés megszűnését követően haladéktalanul, de legkésőbb a szerződés megszűnését követő harminc napon belül köteles visszatéríteni.
Vevő az alábbi átvételi és fizetési módok közül választhat.
Átvételi módok:
A termékek személyes átvételére a cég telephelyén H-2451 Ercsi, Arany János u. 27. kerülhet sor. Az adásvétel tárgyát képező terméket futár szállítja ki (GLS / Gebrüder Weiss / Magyar Posta). A Klímaberendezéseket magyarországi szállítási cím esetén a GLS / Gebrüfer Weiss / Magyar Posta futár szállítja házhoz. Külföldi szállítási cím esetén egyedi ajánlat készül, és az egyedi szállítási feltételek az egyedi adásvételi szerződésben kerülnek rögzítésre. Külföldi szállítási cím esetén egyedi ajánlat elkészítése érdekében kérjük vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal a megadott elérhetőségeinken.
Szállítási költség:
- Klímaberendezések esetében a házhoz szállítás díjmentes a Magyarország egész területén amennyiben 200 kg vagy 400.000,-Ft alatti a rendelés. Külföldi szállítási cím esetén egyedi ajánlat készül, és az egyedi szállítási feltételek az egyedi adásvételi szerződésben kerülnek rögzítésre.
Fizetési módok:
- Előreutalással: Vevő a megrendelt termékek ellenértékét és az egyéb költségek (szállítási díj, üzembe helyezési díj) összegét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára a számlán feltüntetett fizetési határidőig köteles átutalni. Előre utalás esetén az Eladó a csomag összekészítését és a szállítást a megrendelés ellenértékének Eladói bankszámlára történő beérkezését követően kezdi meg.
- Utánvéttel melynek költsége a vevőt terheli.
- Bankkártyás fizetéssel online felületünkön.
- Készpénzben, rendelést követő személyes termék átvételnél telephelyeinken.
Szállítással kapcsolatos további információt az ÁSZF - ünk tartalmaz. Tovább az ÁSZF oldalra.
A./ Jótállás
Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti. A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
Az az általa forgalmazott klíma berendezésekre, valamint hőszivattyúk, folyadékhűtők, fan-coilok, párátlanítók, vrf rendszerek és bojlerekre 24, 36, illetve 60 hónap garanciát (jótállást) vállal a telepítés napjától.
Az az általa forgalmazott transzformátorokra és egyéb termékekre (ZETAESSE, IGLOO, VECAMCO) 12 hónap garanciát (jótállást) vállal a Vevő rendelkezésére bocsátásának napjától.
A jótállás általános feltételei klímaberendezések vonatkozásában:
A jótállás általános feltétele, a klímaberendezés szakszerű telepítése és ennek igazolása. Klímaberendezés telepítését csak erre jogosultsággal rendelkező, ún. F-gáz képesítéssel rendelkező szakember végezheti.
A szakszerű telepítés igazolása érdekében a telepítés körülményeit és a mért paramétereket a beüzemelési jegyzőkönyvben/munkalapon kell rögzítenie a telepítőnek, az alábbi adatok megadásával:
- külső időjárási adatok,
- belső tér hőmérséklete,
- szerelési távolság, szintkülönbség,
- a felhasznált cső méretei,
- a vákuumpróba értékei (nyomás, időtartam, használt műszer típusa, gyári száma),
- a beüzemeléskor a gépben használt hűtőközeg mennyisége,
- az áramellátás módja, nyomás és elpárolgási adatok;
A beüzemelési jegyzőkönyvben/munkalapon a berendezés szériaszámát (serial no.) is fel kell tüntetni!
Garancia szempontjából további lényeges feltétel, hogy csak akkor fogadható el a garanciális igény, ha a kibocsátó és a termék (amire vonatkozik) egyaránt, egyértelműen beazonosítható a dokumentumokból. Az azonosíthatóság a kibocsátó vonatkozásában a cég adatait, a termék vonatkozásában elsősorban a szériaszámot (Serial No.) – a berendezések oldalán található – és a típusszámot (Model) jelenti. Egyedi mérlegelés alapján elfogadható még a berendezés pontos típusának és a telepítés helyének együttes és pontos meghatározása.
- A Garanciajegyen fel kell tüntetni az üzembe helyező klímaszerelő nevét, és a szerelésre jogosító ún. F-gáz képesítést igazoló kártya számát.
A klímaberendezés rendszeres, szakszerű karbantartást igényel, melynek hiánya esetén a készülék elveszíti a garanciát. A minimális, évenkénti karbantartás gyakoriságát az üzembe helyező határozza meg az üzemeltetés módjától (hűtés/fűtés, vagy mindkettő) és a környezet levegőjének tisztaságától függően. Minimálisan évi 1 alkalom, ha jellemzően csak hűtésre használjuk és különlegesen tiszta levegőjű környezetben lévő lakásban, de hűtésre és fűtésre is használva, a belvárosban vagy nyárfavirágzásnak kitett helyeken, irodákban, ipari környezetben ennél gyakrabban, esetleg 4 – 6 alkalommal is szükséges lehet a karbantartás évente. A karbantartással biztosítani kell, hogy a berendezés tiszta legyen, és a hőcsere megtörténhessen. A szűrők tisztítása mellett biztosítani kell, hogy a kül,- és beltéri egységekben is a hőcserélők és a motortestek is tiszták legyenek. Ellenőrizni kell a gáztöltetet és az elektromos csatlakozásokat. A karbantartást bármely klímaszerelő elvégezheti, nem csak az üzembe helyező, de ennek igazolásához a számla és a jegyzőkönyv szükséges.
A karbantartáson felül a vonatkozó jogszabályi előírások alapján a 310/2008. (XII.20.) Korm. rendelet szerint, a hűtőközeg töltet alapján számított 5 tonna CO2 egyenérték feletti hűtőközeg-töltettel rendelkező zárt hűtő- és klímatechnikai berendezések, valamint a hőszivattyúk, folyadékhűtők kötelező szivárgásvizsgálatát évente, 50 tonna CO2 egyenérték felett félévente a Tulajdonosnak, Üzemeltetőnek el kell végeztetnie képesített gazdálkodó szervezet szivárgásvizsgálatra jogosító F-gáz képesítést szerzett szakembereivel. Ezen felül a berendezést a rendelet szerinti illetékes Felügyelőséghez be kell jelenteni.
Az eladó mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha
- a hibát - szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza);
- rendeltetésellenes használat,
- a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása;
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, a karbantartás hiánya;
- elemi kár, természeti csapás okozta.
Amennyiben a hiba jótállási körön kívül esik, úgy a meghibásodott készülék javítási költsége a jótállás időtartamán belül is a Fogyasztót terheli.
Az elveszett Garanciajegyet csak az eladás napjának hitelt érdemlő igazolása (dátummal, bélyegzővel ellátott számla) esetén pótoljuk, az eladást követő egy éven belül.
B./ Kellékszavatosság
Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
Kellékszavatossági igénye alapján a Vevő választása szerint: a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel, megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve - nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vevő felelős.
A Vevő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a Vevő terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Vevő köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Kicserélés vagy elállás esetén a Vevő nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
C./ Termékszavatosság
Vállalkozás által fogyasztónak eladott Termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.